RCC CHALLENGE 2011 organizoval už po 6. krát Renault Classic Club. Štart prvej etapy bol neďaleko Dunajskej Lužnej v jazdeckom areály Davidov, kde sa na štart postavilo 45 posádok v zaujímavom zložení. Medzinárodnú účasť zastupovali 4 posádky z Čiech a rovnaký počet aj z Rakúska.
Polovica zúčastnených vozidiel bola samozrejme značky Renault zo 60. až 80. rokov. Na otázku prečo na akcii Renault Classic Clubu môžu štartovať aj iné značky automobilov sme dostali odpoveď od zakladateľa klubu.
Marián Nagy :
„Náš klub si samozrejme počas roka organizuje hlavne akcie zamerané len na našu značku. Pretože máme veľa priateľov a známych, ktorý sa venujú vozidlám našej kategórie, rozhodli sme sa raz do roka zorganizovať aj takúto akciu. Každým rokom záujem o štartovanie na RCC CHALLENGE rastie. Vždy sme registrovali 25 až 35 posádok. Tento rok nás účasť milo prekvapila.“
Ktoré autá boli pre Mariána raritou na akcii? Staručká a krásna TATRA 57, zelená AERO 30 a červené cabrio AUSTIN HEALEY boli príjemným osviežením počas dňa aj pre nás. Srdce každého „renaulťáka“ zaplesalo keď sa prišla predstaviť Renault 5 TURBO 2. Auto, ktoré má namiesto zadných sedadiel motor
…
Náš FordClubTEAM sme reprezentovali na našej Fieste MK1. Ale ani zďaleka to nebol jediný Ford, ktorý sa postavil na štart. Ford Taunus, Ford Consul, Ford Granada a dve posádky na vozidle Ford Cortina zase potešili naše forďácke srdce. Nedali sa prehliadnuť ani tri hlučné Ford Mustangy. Celkové zastúpenie značky Ford sa vyšplhalo na číslo 9.
PRVÁ ETAPA
Prvá etapa merala celkovo cca 60 kilometrov a na splnenie úloh a prejazdov bolo určených 150 minút. Jazda podľa slepej mapy alebo čítanie značiek v itinerári nám problém nerobil. Po prvých kilometroch sme zastavili pri Fiate X1/9 Bertone so snahou pomôcť s poruchou. Ale celkový výpadok elektriky vozidla, kde je motor vzadu a batéria vpredu sa len ťažko na krajnici cesty identifikuje. Počas dňa to bola jediná porucha vozidla, ktoré muselo byť odtiahnuté do depa.
Pokračovali sme v plnení úloh. Hľadanie prejazdových bodov, prejazdových kontrol alebo vypočítavanie o koľko sa máme na križovatke otočiť keď vidíme údaj „ 2xP 300° “ nám dal niekedy zabrať ale nestratili sme sa. Súčasťou prvej etapy bola aj jazda zručnosti, ale objekt v ktorom sa jazda konala sme museli na trase nájsť. Kto išiel inou trasou samozrejme prišiel o body.
Cieľom rannej etapy bol Kultúrny dom v Dunajskej Lužnej, kde bol obed pre účastníkov spojený s výstavou dobových predmetov. Posúďte sami, na čo si spomeniete pri pohľade na tieto fotografie …
DRUHÁ ETAPA
Celkový čas na splnenie a prejazd trasou bol určený na 90 minút a niečo viac ako 30 kilometrov. Po prvých metroch sme absolvovali slalom s pohárom vody v ruke, kde si malá Fiesta poradila s úlohou vďaka jej veľkosti vynikajúco. Druhý najlepší čas v tejto disciplíne nás potešil.
Prejazd trasou podľa itinerára zamotal v druhej etape hlavu viacerým účastníkom. Naše zaváhanie na pár minút a utvrdenie sa, že nie je iná logická možnosť ako ísť našou zvolenou trasou bolo dobrým riešením. Do cieľa sme dorazili za menej ako 60 minút so splnením všetkých prejazdov a úloh.
VÝSLEDKY
Vo výsledkoch sa objavila aj kategória KV, čo v preklade znamená komerčné vozidlá. Organizátori neodmietli ani 5 vozidiel mladších ročníkov, kde sa predstavili Land Rover Discovery, Peugeot 307SW alebo Renault Kangoo. Víťazný pohár si odniesla
Silvia Mešťánková na vozidle Renault Twingo 2.
Tesne pred vyhodnotením výsledkov organizátor priniesol pre nás podivnú platňu železa. Účastníci minulých ročníkov už vedeli, že bude „rozstrel“. Dve posádky v celkovom hodnotení majú rovnaký počet bodov.
„Na rozstrel sa dostaví posádka číslo 22 a 5“. Naša malá Fiesta išla do boja o pohár. Rozhodujúcou úlohou bolo nakrútiť asi desiatku závitov do pripravených otvorov v železnej platni. Každý závit samozrejme mal svoje miesto. Za našu posádku som zobral túto zodpovednosť do rúk ja so slovami „aspoň zúročím hodiny skladania MK1“ . Celkový čas 37 sekúnd bol pre českého súpera dobrou výzvou. Česká posádka túto disciplínu zvládla za 1min 5 sekúnd.
Celkové výsledky boli prekvapením aj pre nás, o jediný bod nám uniklo zlato.
1.
32 bodov: RENAULT 12 , Pavel a Petr (CZ) , RenaultclubPraha.cz
2.
31 bodov: FORD FIESTA , Martin a Martina (SK) , FordClub.sk
3.
31 bodov: RENAULT 5 GTE , Milan + Lukáš (CZ) , RenaultclubPraha.cz
Veľké poďakovanie patrí organizátorom akcie, hlavne Mariánovi a Matúšovi ako aj celému jeho tímu. Akciu pripravovali v priebehu posledných dvoch mesiacov aktívne štyria členovia a tímová obsluha piatich ľudí.
Peknú akciu, dobrú organizáciu a výborný nápad nemôžeme inak ohodnotiť ako na 1 + !
Pre nás, ktorým stále viac vonia benzín bez katalyzátora, majú tieto akcie veľký význam. V dnešnej dobe modernizácie a noriem EURO5 je možnosť vidieť na ceste vzácne kusy histórie čím ďalej menej…