Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Prvý TEST ! FORD TOURNEO CUSTOM 300 LIMITED

FordClub.sk » Články » Prvý TEST ! FORD TOURNEO CUSTOM 300 LIMITED

Prvý TEST ! FORD TOURNEO CUSTOM 300 LIMITED

Uplynulo len pár mesiacov od predstavenia modelov Transit Custom a Tourneo Custom ako prototypu a my Vám s potešením prinášame prvý test modelu „pre ľudí“ alebo ak chcete úplne novej dodávky TOURNEO CUSTOM 2,2TDCi.

Je len málo prototypov, ktoré sa dostanú do výroby, presne tak ako ich vidíme na svetových autosalónoch, jedným z nich je práve náš testovaný Ford TOURNEO CUSTOM 300 LIMITED. Číslo 300 znamená celkovú hmotnosť, ktorá je 3000 kg a LIMITED označuje najvyšší stupeň výbavy. Testovaná verzia má rázvor kolies LWB, čo znamená „dlhší o 37cm“ , základom je rázvor SWB.

DIZAJN, PÁČI – NEPÁČI?

Váhate tak isto ako my? Zahoďte predsudky z nových tvarov, pretože naživo vyzerá táto generácia Transitu viac ako dobre! Dovolíme si tvrdiť, že po prvom zoznámení budete na jeho krivky právom hrdí. Jeho dizajn púta pozornosť, je to nadčasový a veľmi moderný dizajn.

  

Čo sa zmenilo navonok oproti predchádzajúcemu modelu, ktorý sa vyrábal od roku 2000? Hlavnou a radikálnou zmenou je úplne prepracovaná karoséria, ktorá má osloviť viac živnostníkov, firemných zákazníkov, ale aj viacpočetné rodiny.

Tento model si vieme predstaviť aj ako luxusnejší TAXI. Pri porovnaní staršej generácie je na prvý pohľad vidieť, že vodič sedí vyššie a viac vzadu, čo ale nemá za následok ubratie miesta v interiéri.

Každý detail karosérie si vie Ford plne obhájiť, za zmienku stojí pár faktov:

– vyššie posadené svetlá sa už nenachádzajú v nárazovej zóne, a tak sú chránené pri obyčajnej malej nehode

– rovnako ako dômyselne prepracovaný predný nárazník, ktorý sa skladá z viacero častí, znamená to, že keď prasknete jeho diel napríklad v ľavom rohu nemusíte meniť celý nárazník, ale len poškodený diel, oprava je tak cenovo ale aj časovo nenáročná

– samozrejme nesmieme zabudnúť na integrované strešné nosiče, tie sú ukryté na povrchu strechy tak, aby ste sa dostali do podzemných garáží, ale keď potrebujete previesť objemný náklad urobíte jednoducho cvak cvak cvak a tri nosiče na streche začínajú byť plne k službám, a to do pár sekúnd.

Môžeme teda povedať, že nový TRANSIT CUSTOM a TOURNEO CUSTOM boli navrhnuté s rozumom a hlavne pre všetkých ľudí. Skončila éra „dodávky-krabice“ , je to v prvom rade úplne nová generácia dodávky s vlastnosťami osobného vozidla.

INTERIÉR

Palubná doska je veľmi príjemná a ergonomicky riešená. Všetko, čo potrebujete budete mať po ruke, nič nemusíte hľadať a tak odpútavať pozornosť pri šoférovaní.

Čo si všimnete na prvé nahliadnutie dnu je menší volant, príjemná radiaca páka a v neposlednom rade úplne nové sedadlá, ako konštrukčne, tak aj povrchovým spracovaním. Tie sú výborne zladené s vnútorným obložením dverí a bočných obkladov.

Pri tomto modeli odpadá namáhavá manipulácia so zadnými sedadlami, tu ide všetko hravo a až príliš ľahko. Sedadlá v poslednom rade sú rozložené na 2+1, čím TOURNEO CUSTOM získava väčšiu variabilitu a hlavne ľahkosť! Ľahkosť, s akou sa odklápajú a sklápajú sedadlá. V systéme sklápania a odklápania sedadiel sú integrované piestikové mechanizmy, ktoré majú za úlohu tlmiť prudký pohyb, čím zabezpečujú plynulý pohyb.

Variabilita si u nás ihneď získala plných 10 bodov aj vďaka tomu, že po odstránení sedadiel získate rovnú plochu bez akýchkoľvek vyčnievajúcich úchytov pre sedadlá. Dokonca pod sedadlami nájdete aj vkusne zapustené výduchy kúrenia na nohy, ktoré jednoducho zaklopíte a Vaše TOURNEO sa môže stať autom na prevoz tovaru, alebo poslúžiť ako sťahovák.

O tom, že pri vývoji sa myslelo na všetkých cestujúcich svedčia aj odkladacie priestory na dvojlitrovú fľašu pre každého cestujúceho. Pod dvojsedadlom spolujazdca nájdeme ľahko prístupný úložný priestor o veľkosti viac ako 90 litrov. Komfort na zadných sedadlách je prekvapením, cestovanie vzadu Vás bude naozaj baviť.

Priestor, to vystihuje nové TOURNEO CUSTOM trefne a presne. Ako je na tom vodič? Vyšší posed, lepší výhľad a hlavne veľmi presné riadenie si zamilujete. Jazdnými vlastnosťami môže toto vozidlo bez preháňania konkurovať osobným vozidlám vyššej strednej triedy.


MOTOR

Pre tento model je ponúkaný dieselový agregát 2,2 TDCi so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a tromi výkonmi. Najslabším je motor s výkonom 74 kW (100 PS) a krútiacim momentom 310 Nm, ďalším v rade je motor s výkonom 92 kW (125 PS) a 350 Nm, a nami testovaný najvýkonnejší motor, ktorý má výkon 114 kW (155 PS) a 385 Nm.

Presne tu si Ford sľubuje náskok pred konkurenciou a to aj vďaka priemernej kombinovanej spotrebe nafty, ktorá nemá presiahnuť 6,7 l/100 km. To všetko pri nadobúdacej cene 23 000 eur bez DPH pri základnom modeli a intervale servisných prehliadok po 50 000 km.

NOVINKY

Prvý krát sme mali možnosť vyskúšať si nový systém FORD SYNC s núdzovým asistentom, ktorý bol vyvinutý s firmou Microsoft. Systém FORD SYNC ponúka okrem Bluetooth spojenia aj núdzové volanie na záchranné zložky v prípade nehody, ak vodič nereaguje na výzvu systému.

Zaujímavým bezpečnostným prvkom je systém stráženia jazdných pruhov. V prípade, že sa vodič správa neštandardne alebo vozidlo neobvykle opúšťa jazdný pruh systém upozorní vodiča vibráciou volantu a neskôr aj zvukovým signálom.

V strede palubnej dosky sa nachádza 3,5“ multifunkčný display, na ktorom sa okrem iného zobrazujú mapy navigácie.

Príjemnou novinkou v tejto triede je okrem parkovacích senzorov aj parkovací asistent s cúvacou kamerovou s výstupom na display integrovaný do vnútorného spätného zrkadla.

CHVÁLIME

– veľmi ľahké zatváranie bočných posuvných dverí, ako aj piatych dverí batožinového priestoru

– posuvné bočné dvere na oboch stranách v základnej verzii

– veľmi tichý chod stieračov

– až neuveriteľne malý polomer otáčania

– ovládateľnosť bezpečnostných pásov pri ich zapínaní

ZÁVEROM

Náš test zhrnieme do dvoch jednoduchých viet, ktoré nás počas testu napadli.

„ Kebyže som prepravca osôb s týmto modelom, tak sa rozhodne mám čím chváliť.“

„ Je to prvá dodávka, v ktorej mám pocit, že sa v nej musím vyzúvať.“

Nový FORD TOURNEO CUSTOM je stvorený na prepravu osôb, tovaru a na voľné chvíle. Keď je jeho plechový brat TRANSIT CUSTOM presne tak isto dobrý, tak sa vôbec nečudujeme, že získal ocenenie medzinárodný VAN roka 2013.

GALÉRIA:







FordClub TEAM

Poznámka: vozidlo na test bolo zapožičané zo zahraničia.

STAŇTE SA RIADNYM ČLENOM FORDCLUB.SK

  • Získaš zľavy u partnerov klubu
  • Budeš mať klub bez reklám
  • Môžeš inzerovať v sekcii bazár
  • Získaš mnoho iných výhod ...
Stať sa členom