Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Predčasný záver, cieľ splnený

FordClub.sk » Články » Predčasný záver, cieľ splnený

Predčasný záver, cieľ splnený

Na posledné dvojpodujatie tohtoročného šampionátu v pretekoch automobilov do vrchu (keďže Bojnický vrch aj „malá Baba” boli zrušené) prichádzal šéf stajne Ford Team RS Slovakia Stanislav Koiš už ako novopečený majster skupiny historikov. Pohodlný náskok 66 bodov nikto z jeho súperov nemohol dohnať, takže Stano sa chcel aspoň „rekreačne povoziť”.










Z pôvodného zámeru ale nakoniec zišlo, pretože ako správny pretekár sa už v tréningoch nechal vyburcovať druhým najrýchlejším jazdcom v historikoch Pavlom Kravárikom k vrcholovému a nie rekreačnému výkonu. Dosahované časy naznačovali, že v ostrých jazdách nepôjde o vozenie pre radosť ale vo vzduchu visel napínavý súboj ako sa na záver sezóny patrí. Vysoko postavená latka z tréningov vyprovokovala Stana k natoľko agresívnej jazde, že približne v tretej štvrtine trate obrúsil svoju Sierru o zvodidlá, čím sa pripravil nielen o 3 až 4 sekundy, ale poškodením ľavého predného tlmiča aj o šancu bojovať o prvú priečku. Napriek tejto nevýhode dokončil sobotňajšie preteky na druhom mieste v hodnotení historikov. Nedeľa už mala pokojnejší priebeh. Po oprave poškodeného tlmiča Stano s prehľadom zvíťazil vo všetkých jazdách, čím iba potvrdil, že titul je v správnych rukách.










Martin mal pred ostrou Lúkou len 25-bodový náskok na druhého jazdca skupiny S, čo znamenalo, že aby si zabezpečil majstrovský titul, potreboval ešte raz vyhrať.


Počas celého víkendu sa opäť snažil „vytlačiť” zo svojho sériového Focusa RS maximum s cieľom vyhrať svoju skupinu a zaradiť sa čo najvyššie v absolútnom poradí.Kombinácia úzkej trate a sériových pneumatík mu však neumožňovala jazdiť podľa jeho predstáv. Často musel až priveľmi uberať z plynu aby na výjazde zo zákruty ostal na trati a neskočil v rigole. Sústredenou jazdou po oba dni ale doviedol svojho Focusa bezpečne do cieľa na prvej priečke a zároveň získal dostatočný počet bodov na titul Majstra SR v skupine S. Pre tím aj pre neho osobne to je aspoň malá náplasť za za trpkosť, ktorej si počas sezóny užili viac než dosť.










Keďže ostatné dve podujatia avizované v kalendári SAMŠ na tento rok boli zrušené,Martin spolu s tímom využije získaný čas na opätovnú prestavbu Focusa RS do pôvodnej sériovej podoby, aby sa približne od októbra mohli ihneď pustiť do stavby nového špeciálu Ford Focus E1 pre budúcu sezónu.





zdroj: autokois.com

STAŇTE SA RIADNYM ČLENOM FORDCLUB.SK

  • Získaš zľavy u partnerov klubu
  • Budeš mať klub bez reklám
  • Môžeš inzerovať v sekcii bazár
  • Získaš mnoho iných výhod ...
Stať sa členom