Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

OSVALENÝ KOMBÍK

FordClub.sk » Články » OSVALENÝ KOMBÍK

OSVALENÝ KOMBÍK

TEST: FORD FOCUS KOMBI ST 2.0 EcoBoost 250PS. Ford po desiatich rokoch pripravil pre fanúšikov rýchlej jazdy aj verziu kombi v karosérii Focus ST. Aký je vyšportovaný kombík s nižším objemom valcov ako predchádzajúca generácia?

Základné údaje:

  • Motor: 2.0 EcoBoost 184kW/250PS
  • Počet valcov: 4
  • Prevodovka: manuálna 6-rýchlostná
  • Prevádzková hmotnosť vozidla: 1386 kg

Motor – zmena k lepšiemu?

Predchádzajúca generácia Focus ST bola osadená 5-valcovým motorom Volvo s výkonom 225PS, preto boli na mieste obavy ako si nový Focus ST poradí so štyrmi valcami a karosériou kombi. Úplne nová koncepcia štvorvalcového motora EcoBoost so zvýšeným výkonom na 250PS sa ale v praxi ukazuje ako dobrá voľba.

Aké sú pocity pri jazde? Pri normálnej pomalej jazde ani nezistíte, že jazdíte na aute s pomerne výkonným motorom, jeho tichosť je až závideniahodná. Tu sa samozrejme bavíme o otáčkach v okolí 2000 ot/min. Veľmi dynamický záťah motora pocítite v každom rozmedzí otáčok, znamená to, že novému EcoBoost-u je jedno, kde sa nachádza ručička otáčkomera, spoľahlivo vyrazí vpred okamžite pri zošliapnutí plynu s jeho charakteristickým zvukom. Počas testu sme viac krát vyskúšali rýchlosť 80 km/h na šiestom prevodovom stupni, s otáčkami pod 2000 za minútu, prekvapenie bolo na našej strane. Motor sa nezdráha, motor nerozmýšľa čo má urobiť, motor vyrazí vpred! A to je jeho čaro, ktoré si ihneď zamilujete!

Dizajn

Na dizajn nového Focusu tretej generácie si pomaličky zvykáme, oveľa kratšie si ale treba zvykať na príjemne agresívnejší vzhľad nového ST. Denné svietenie umiestnené v hornej polohe predných svetlometov pôsobí veľmi dravo, dokonca počas nášho testu mimo obce v kolóne vozidiel idúcich rýchlosťou 80km/h zložil ruku k telu aj stopár, ktorý stopoval všetky vozidlá okrem nášho ST. Veľmi vyvážený športový dizajn novému ST sluší. A to hlavne zásluhou nového nárazníka, zmenenej kapoty a odvážne otvorenej prednej mriežky nárazníka. Tu nápis ST už len potvrdzuje to, čo si okoloidúci myslí …

 

 

Podvozok

Skôr ako začnete pochybovať o podvozku Ford – vyskúšajte si ho. Nový podvozok vo Focuse ST je ešte lepší ako dokonalý. S ľahkosťou akou vyrovnáva nerovnosti a pritom vie byť športovo tvrdý sa len tak nestretnete. Pocit dokonale vyváženého podvozku až do tej miery, že spolujazdec tápa, ktorá os je hnaná vás príjemne zahreje. Riadenie je veľmi presné až na toľko, že máte pocit akoby sa auto každým milimetrovým pohybom volantu s vami hralo a vyzývalo vás na skutočne dobrý zážitok. K tomu si pridajte skvelý brzdný účinok a nepotrebujte nič viac … Pochybujete? … sadnite si a vyskúšajte si ten pocit!

Spotreba

Dookola riešená otázka spotreby pri športovom aute akým je Focus ST, dookola dohady ako to vlastne je a kde je vlastne pravda… Výrobca sľuboval výrazne nižšiu spotrebu oproti predchádzajúcej päťvalcovej verzii. Takže podarilo sa?

Mimo mesta pri ustálenej rýchlosti 80km/h a zaradenom šiestom prevodovom stupni sa naša spotreba pohybovala na úrovni 5,1 – 5,3 l/100 km, je viac ako isté, že takto sa jazdiť ale nedá! Potrebujete počuť zvuk a dráždiť otáčky, veď na čo by ste mali 250 koní pod kapotou?

Začali sme teda jazdiť mimo mesta predpisovo, ale skoro bez obmedzovania. Pohodová jazda s občasným kľudným predbiehaním vás posunie na úroveň 7,5 – 7,8 l/100 km. A to vôbec nie je zlá správa!

Ako je na tom mesto a športová jazda? Ak si začnete užívať mesto, alebo mimomestskú premávku športovo nemôžete očakávať lepšiu spotrebu ako je 10 l/100km, pri našom teste sa v tomto režime zastavil ukazovateľ na priemere 11,1 l/100 km.

Ak si porovnáme údaje od výrobcu, ktoré sú 9,9/mesto , 5,6/mimo mesto a 7,2/ kombinovaná spotreba, tak prvým dvom údajom môžete určite veriť. Pri našom štýle jazdy by ale kombinovaná bola cez 8,5 l na 100 km, čo je spotreba viac ako priaznivá. Dá sa teda skonštatovať, že ak sa krotíte dosiahnete lepšie údaje ako na 2,5-litrovom predchodcovi. A ak sa náhodou krotiť neviete, tak vám spotreba vrásky robiť nemusí :)

Interiér, výbava a bezpečnosť

Sadáme si do nového interiéru a začíname sa zoznamovať. Vkĺznutie do nových sedadiel značky RECARO je viac ako príjemné, ich bočné vedenie je famózne! Pohľad na farebne dobre skombinované sedadlá poteší aj zadných cestujúcich. Koža v kombinácii s vyhrievaním je dobrá voľba pre športového dravca.
Kožený volant, kožená hlavica riadiacej páky a hliníkové pedále ST len umocňujú už tak silný športový dojem.

O poznanie priestrannejší interiér ponúka viac komfortu hlavne pre zadných cestujúcich, ktorý ocenia priestor na nohy.

Navigáciu, ktorá ponúka zrozumiteľnú reč, automatické stierače alebo zadné parkovacie senzory sme vytestovali do podrobna s výsledkom 1+ .

Na tempomat sme pri radosti z jazdy úplne zabudli, ale na dlhšej trase by sme ho určite ocenili. Samozrejmosťou je rádio so 6 reproduktormi, ktoré prehráva MP3 a je vybavené USB vstupom a ovládaním na volante.

O bezpečnosť sa postará celá rada airbagov, stropné pre prvú aj druhú radu sedadiel, čelné a bočné pre vodiča a spolucestujúceho. Netreba zabúdať však ani na elektronické systémy, ktoré sa starajú o bezpečnosť pri jazde, za zmienku stojí systém TVC – stranové presmerovanie točivého momentu. Štandartne pri Focuse ST nájdete vypínateľné ESP, protipreklzový systém TA alebo bezpečnostný brzdový asistent EBA. Systém ABS je vybavený elektronickým rozdelovaním brzdnej sily EBD. O tlak v 18 palcových pneumatikách nemusíte mať obavy, postráži ho DDS – varovanie pri znížení tlaku v pneumatikách.

Príjemným prekvapením je stráženie mŕtveho uhlu (systém BLIS), ktoré fungovalo počas testu veľmi dobre až na toľko, že sme sa na jeho služby začali spoliehať. Indikácia vo vonkajších spätných zrkadlách je dobre viditeľná aj pri slnečnom počasí.

Tu ale prekvapenia nekončia. Ochrana dverí, ktorá chráni hranu predných aj zadných dverí je síce za príplatok, ale suma je zanedbateľná (cca 65 eur).

K celkovej výbave si pri kúpe nezabudnite objednať systém prevencie nárazu pri nízkej rýchlosti Active City Stop (cca 200 eur) a vaša radosť z výbavy a bezpečnosti môže nabrať úplne iné obrátky.



Porovnanie na záver

Porovnávať neporovnateľné je vždy ťažké. Nová generácia Focusu ST je iná. Vylepšená v každom smere, nový interiér a exteriér, alebo podvozok či motor. Keď to okoreníme možnosťou voľby kombi tak môžeme len skonštatovať, že nás čakajú v tomto segmente dobré časy .

Športový kombi je stvorený na zábavu, na cestovanie, ale aj pre rodinnú dovolenku.

Galéria



FordClub TEAM

Poznámka: vozidlo na test bolo zapožičané zo zahraničia.

STAŇTE SA RIADNYM ČLENOM FORDCLUB.SK

  • Získaš zľavy u partnerov klubu
  • Budeš mať klub bez reklám
  • Môžeš inzerovať v sekcii bazár
  • Získaš mnoho iných výhod ...
Stať sa členom