FordClub.sk » Články » Majstrovstvá SR – Dobšiná
Koišova premiéra v skupine S skončila úspechom
Ďalšou zastávkou v kalendári podujatí Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu boli dvojpreteky na Dobšinskom kopci pri Rožňave. Aj napriek doslovnej pohrome, ktorá postihla Ford Team RS Slovakia v poľskom Krosne nechýbali na štarte v Dobšinej obaja jazdci tejto stajne.
Na Dobšinskom kopci sa stretla nesmierne silná konkurencia, tohto roku prvý krát aj s výraznejším zastúpením zahraničných jazdcov. Katastrofa, pri ktorej dva týždne pred Dobšinou vyhorel do tla jedinečný špeciál Ford Focus však nedovolila Martinovi Koišovi bojovať o najlepšie priečky tak, ako bol zvyknutý. Miesto toho postavili mechanici Ford Teamu RS Slovakia aspoň náhradu v podobe Maťovho vlastného auta Ford Focus RS, ktorý prispôsobili aby spĺňal technické predpisy pre skupinu S. Vďaka limitom predpisov nepovoľujúcim na sériovom aute takmer žiadne úpravy ale musel zabudnúť na súboje o absolútne prvenstvo, za cieľ si preto dal sústrediť sa najmä na svoju skupinu a pokiaľ to bude možné, poraziť aj automobily štartujúce v skupine N s objemom motora do dvoch litrov.
Vzhľadom k novosti skupiny S, ktorá vznikla iba pred začiatkom tejto sezóny, mal Martin iba jediného súpera. Petra Zuzáka (Renault Clio 1,8 16V) sa mu podarilo s ľahkosťou po oba dni zdolať. Dostal sa tým aj do priebežného vedenia skupiny S, zdieľajúc rovnaký počet bodov s víťazom pretekov na Jankovom Vŕšku a Čiernom Balogu v skupine S, Ivanom Kačeriakom. Taktiež pomyselný skalp vozidiel triedy N-2000 mu vyšiel takmer dokonalo, keď jediným jeho premožiteľom bol v nedeľných pretekoch Bohumír Čambálik, štartujúci na Peugeote 306 S16.
Darilo sa aj Maťovmu otcovi Stanislavovi, ktorý v kategórií historikov nenašiel na svojom Ford Sierra Cosworth v oboch pretekoch súpera a suverénne zvíťazil pred Pavlom Kravárikom (VW Golf GTi) a Jozefom Bérešom starším (Opel Ascona).
Nasledujúcim podujatím, na ktorom sa Ford Team RS Slovakia predstaví bude európska Baba pri Pezinku.
Novú skúsenosť so skupinou S zhrnul Martin po víkende takto:
„Po totálnom zničení nášho Focusu E1 požiarom v poľskom Sanoku sa vedenie tímu spolu so mnou rozhodlo pokračovať ďalej v začatej sezóne 2007, avšak z časových dôvodov sme sa rozhodli postaviť ďalší Ford Focus pre skupinu S. Táto skupina svojimi reguláciami umožňuje len minimálne úpravy a to najmä v oblasti bezpečnosti jazdca ako napríklad rám, sedadlo či hasiaci pristroj, všetky ostatné komponenty auta musia ale zostať sériové, alebo môžu byť nahradené športovými, ktoré sú však schválené pre cestnú premávku. Vďaka jednoduchosti skupiny S sa nám podarilo prestavať sériového Focusa na závodného za približne 4 dni. Premiéra tohto projektu dopadla dobre, podarilo sa mi zvíťaziť po oba dni a zároveň sa dostať aj do vedenia skupiny spolu s Ivanom Kačeriakom, s ktorým mame v tejto chvíli rovnaký počet bodov. Po zvyšok sezóny sa budem snažiť získať čo najväčší počet bodov, aby som si udržal vedenie v tejto „mladej“ skupine S.“
zdroj: autokois.sk