FordClub.sk » Články » Klimatizácia
Klimatizáciu je dobré mať zapnutú aspoň 30 minút, čo 30 dní, inak sa kompresor nepremaže a hrozí jeho korózia a zadretie.
Poznámka: Nezabúdať teda na klímu v zimných mesiacoch. Perfektne poslúži pri zahmlených sklách.
Nevadí klimatizácií, ak zároveň aj kúrim???
Klimatizácia je urobená tak, že chladí vzduch ktorý vstupuje do ventilačnej sústavy a to hneď na vstupe. Je umiestená v strede v motorovom priestore pod čelným sklom. Kúrenie je umiestnené vo vozidle a to na strednom tunely, takmer pri podlahe. Keď zapnete klímu a zároveň kúrenie, tak vychladený a vysušený vzduch znovu prihrejete. Je dobré používať reguláciu teploty pri zapnutej klíme prakticky stále. Snáď len v najväčších teplách sa dá zniesť teplota nastavená na minimum.
Má klimatizácia vplyv na chod motora?
Áno. Je poznať chod klimatizácie na chode motora. Auto mierne stratí na výkone a občas si mierne, ale naozaj len mierne šklbne.
Spôsob použitia na jar príp. po lete:
Rozpálené auto treba za jazdy vyvetrať otvorením okien, potom okná zatvoriť, zapnúť klimatizáciu, trochu to vychladiť a potom vetrať ventilátorom bez zapnutej klimatizácie. Približne päť minút pred cieľom je dobré klímu vypnúť (chladný vzduch prúdi ešte nejaký čas), aby sa stihla rozmraziť.
Používanie klímy na kratšie vzdialenosti nie je zlá voľba, klíma začína celkom rýchlo chladiť (už po pol kilometri je cítiť chladný vzduch). Pre najrýchlejšie vychladenie je dobré zapnúť vnútorný okruh a potom prepnúť na vonkajší. Na dlhšiu jazdu nie je dobré mať zapnutý vnútorný okruh, nielen kvôli chladu, ale hlavne kvôli čerstvému vzduchu. Pokiaľ je už veľká zima alebo chcete nejakú rozumnú teplotu, tak si prikúrte.
Požitie klimatizácie v lete a pri veľkých teplách:
Zapnite klímu hneď po naštartovaní na maximálny výkon t.j. tretí stupeň, vnútorný okruh. Po dostatočnom ochladení postupne znižujte výkon ventilátora (stupeň 2, stupeň 1, vypnuté). Pred cieľom je dobré vypnúť klímu (aj tak to zostane nejaký čas chladné) a zapnúť vonkajší okruh, aby sa klíma rozohriala
Pri zapnutej klimatizácií sa kompresor vypína a zapína (aj pri maximálnom výkone). Je to spôsobené napríklad nízkym obsahom chladiva, aby kompresor nezadrelo. Pri vyšších otáčkach (od 3000ot./min.) to dostáva zabrať a nie je to dobré na spojku kompresoru. Treba však brať do úvahy, že klimatizácia v Escortoch je konštrukčne zastaralá (viac ako 10 rokov), takže kvôli prehrievaniu kompresoru sa vypína a zapína.
Princíp klimatizácie:
Poznámka: Na domáce prečistenie klimatizácie mnohé firmy vyrábajú dezinfekčné spreje, ktoré sa jednoducho používajú – prečistia klimatizáciu a zbavia ju nepríjemného zápachu.