FordClub.sk » Články » Fordy opäť na vrchole !
Koišov historický triumf
Veľkým úspechom skončilo úvodné podujatie slovenského šampionátu v pretekoch
automobilov do vrchu pre stajňu Ford Team RS Slovakia , keď jednička tímu Martin Koiš(Ford Focus) si pripísal historické prvé víťazstvo v absolútnom poradí.
V sobotu si Martin vybral všetku športovú smolu akú si len vedel predstaviť. Najprv mal problémy s turbom, potom mu odišiel medzinápravový diferenciál (následkom čoho mu auto fungovalo ako vozidlo so zadným náhonom) a aby toho nebolo málo, v závere druhej ostrej jazdy mu roztrhlo ešte aj predný diferenciál a do cieľa došiel len takpovediac silou vôle. Napriek všetkým týmto problémom skončil celkovo šiesty a tretí v kategórií E1. Z problémov Koiša ťažila slovenská súťažná legenda Igor Drotár(Igor Drotár), ktorý bol najrýchlejší v prvej i druhej ostrej jazde a s náskokom 5,2 s v súčte oboch jázd suverénne zvíťazil pred druhým Petrom Jureňom (Mitsubishi Lancer EVO IX). Tretie miesto absolútne získal agresívne jazdiaci Emil Janžo (Ford Escort Cosworth), ktorý na Jureňu stratil po oboch jazdách len 4 desatiny sekundy.
Po noci prebdenej v garáži sa Koišovím mechanikom podarilo dať auto opäť do
pojazdného stavu a Martin mohol nastúpiť aj na štart druhého súťažného dňa. S prehľadom vyhral prvý aj druhý nedeľný tréning, čo Drotára evidentne znepokojilo a vo vzduchu visel tvrdý súboj o prvú priečku.
Vplyvom počasia sa však okruh uchádzačov o triumf rozšíril z dvoch na troch jazdcov,pretože zatiaľ čo prvá tretina štartového poľa vrátane Jureňu odštartovala síce na mokrej trati ale bez súvislého dažďa, kým sa dostali na štart Koiš s Drotárom po kopci už stekali prúdy vody. Napriek nepriazni počasia však Martin nezaváhal a opäť bol najrýchlejší. Prvú ostrú jazdu vyhral s náskokom 1,34 sekundy pred Jureňom a 1,66 sekundy pred Igorom Drotárom. Počas druhej ostrej jazdy sa napätie ešte stupňovalo, keď postupne po skupinách za sebou štartujúci Jureňa aj Drotár posťahovali zo svojich časov po 2 až 3 sekundy. Celú tajničku o prvej trojke vylúštil až Martin Koiš, ktorý rovnako ako súperi v druhej jazde zrýchlil a časom 2:12,240 pri priemernej rýchlosti 100,73 km/h opäť vyhral a zaknihoval si svoje prvé historické víťazstvo v absolútnom poradí. Druhý s odstupom 1,72 sekundy skončil Igor Drotár a tretia priečka patrila Petrovi Jureňovi. Všetci traja si zároveň odniesli plný počet bodov aj za prvé miesto vo svojich kategóriách.
Seriál MSR v pretekoch automobilov do vrchu bude pokračovať dvojpretekmi 9. a 10.
júna v Čiernom Balogu.
Martin svoj ťažký ale úspešný prvý víkend sezóny zhodnotil takto:
„V sobotu sme mali problémy od prvého tréningu. Najprv začalo protestovať turbo.Odtrhla sa nám skrutka na výfuku a motor strácal tlak. V druhej jazde sa mi pokazil medzinápravový svorný diferenciál, následkom čoho auto fungovalo len so zadným náhonom po zvyšok dňa. Prvá ostrá jazda mi relatívne vyšla, snažil som sa sžiť s tým čo mám a v druhej ostrej jazde mi asi v tretej štvrtine trate roztrhlo predný diferenciál, čo v podstate znamenalo dojazd len silou vôle.
V nedeľu bolo takmer v poriadku, aj keď pre zmenu mi nefungovalo ALS a opäť som si musel zvykať na iný druh jazdy. ALS doslova trhá auto na výjazde z každej zákruty. Kdežto bez ALS som musel čakať kým auto naberie správny krútiaci moment. Ale inak sa mi išlo fajn a veľmi sa teším z dnešného výsledku. Poraziť továrenské WRC, navyše za volantom s takým skvelým jazdcom akým je Igor Drotár, je pre mňa česť”.
Výsledky:
Absolútne poradie 1.deň:
1. Igor Drotár (Škoda Octavia WRC, A+2000) 4:24,864
2. Peter Jureňa (Mitsubishi Lancer EVO IX, N+2000) 4:30,061
3. Emil Janžo (Ford Escort Cosworth, E1+2000) …
6. Martin Koiš (Ford Focus, E1+2000) 4:39,295
Absolútne poradie 2. deň:
1. Martin Koiš (Ford Focus, E1+2000) 4:27,499
2. Igor Drotár (Škoda Octavia WRC, A+2000) 4:29,219
3. Peter Jureňa (Mitsubishi Lancer EVO IX, N+2000) 4:30,990
zdroj: FordClubSk a www.autokois.com.