Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

FordClub.sk testuje: S-MAX 2,2 TDCi

FordClub.sk » Články » FordClub.sk testuje: S-MAX 2,2 TDCi

FordClub.sk testuje: S-MAX 2,2 TDCi

Pracant v obleku …

Do rúk sa nám dostal model S-MAX, model, o ktorom sa len veľmi ťažko dá napísať všetko v našom mini teste … Pokúsime sa ale vybrať to NAJ z NAJ .

Základné údaje

Meno : S-MAX model 2010

Narodený : 2010

Motor : 2,2TDCi 129kW (176PS)

Počet miest: 7

Prvý dojem

Ford S-MAX môžeme na našich cestách stretnúť od roku 2007, kedy sa stal autom roka . V čom je tak výnimočný ? Len málo áut Vás dostane na prvý pohľad, a ešte menej je ich takých, ktoré Vás budú ohurovať každou objavenou maličkosťou. A práve vynovený S-MAX je takýto…
Zmenou prešlo veľa detailov, nárazníky, integrované LED denné svietenie, pretiahnuté zadné svetlomety LED, piate dvere a lišta na nich, bočné chrómy, predná kapota …

Charakteristicky umiestené hmlové svetlá, ktoré plnia aj funkciu parkovacích svetiel zostali zachované, práve preto si tento model len ťažko niekto zmýli .

Podvozok :

Vzhľadom na jeho veľkosť a výšku sme čakali značné nakláňanie a ostatné neduhy veľkých áut. Ale mýlili sme sa, S-MAX má podvozok naladený športovo. Predná náprava ukrýva pružiny v tvare S, hydro-púzdrá ramien a podobné špeciality, ktoré nedovolia vozidlu náklon, ktorý by sme čakali. Zadná náprava vychádza koncepčne z modelu Focus.

Veľkú úlohu zohráva aj systém interaktívneho riadenia dynamiky vozidla (IVDC) s nepretržite regulovaným pružením (CCD) … ale skratkami Vás nechceme trápiť. V praxi to znamená, že auto miluje zákruty a Vy sa budete usmievať keď sa Váš kolega pri rýchlejšom prejazde bude snažiť chytať všetkého možného okolo. Ale tento krát sa bude mýliť … Ak budete mať možnosť zašportovať si na S-MAX-e nebojte sa, je to zábava !

Motor a prevodovka

My sme mali k dispozícii motor 2,2TDCi s výkonom 176PS , ktorý spĺňa normu Euro4 a musí byť nahradený prísnejšou normou Euro5. Všetko zlé je ale na niečo dobré, a tak výrobca nešetril a obdaroval nový motor výkonom tesne nad 200PS.

Naša 2,2ka je so šesťstupňovou prevodovkou zohratá dvojica. Prvý prevodový stupeň je až príliš silný, je tu citeľný obrovský potenciál a chuť do práce, ktorú tento motor priam miluje. Nechá sa od Vás vytáčať aj pri predbiehaní bez zbytočných rečí a kriku. Odhlučnenie v kabíne je ďalšou výhodou prečo práve on.
Ak by sme zhrnuli do jednej vety aký je to motor, tak by to vyzeralo nasledovne :

„ s motorom 2,2TDCi cítite stálu rezervu výkonu, môžete sa na neho spoľahnúť pri akejkoľvek situácii, je to motor, ktorý pracuje potichu“ .

Interiér :

Interiér je kapitola sama o sebe, dalo by sa napísať naozaj veľa o všetkom čo na nás zapôsobilo a čo nie. Preberieme si ale iba to najhlavnejšie.
Kožený volant je na prvý dojem až zbytočne multifunkčný, musíte sa s ním zhrať a pochopiť hlavne ovládanie palubného počítača na pravej strane. Ovládanie audiosústavy na opačnej strane je samozrejmé a prehľadné. Na spodných stranách nájdete ovládanie tempomatu.

Novinkou, ktorú sme prvý krát videli v modeli S-MAX, je multifunkčný farebný 5,5“ TFT displej, umiestnený rovno medzi tachometrom a otáčkomerom. Naše obavy, že nás bude v noci oslňovať sa nenaplnili. Je prehľadný, dobre čitateľný a ukazuje takmer všetko ako spotrebu, dojazd, tlak v pneumatikách, nájdete tu možnosť vypnutia ESP a mnoho ďalších nastavení, vypnutí a zapnutí. Umiestnenie sa ukazuje ako správne, pretože nemusíte pozerať mimo, niekde doprava hore či dole .





Sedadlá sú príjemné, jemne športovo ladené, ktoré Vás podržia viac ako očakávate. Dobrou voľbou je kombinácia látkového poťahu s vyhrievaním a zároveň chladením sedadiel. Obe funkcie sa ovládajú jedným tlačidlom, ktoré Vám stav ukazuje červenými alebo modrými LED .
Stredový panel dostal nádych klavírového laku. Na oko pekné, nie však na údržbu. Po pár hodinách na ňom vidíte každé zrnko prachu, ktoré sa budete snažiť odstrániť rukou a tým ešte viac tento kus „nábytku“ zašpiníte.

Do tmavého interiéru sú vsadené hliníkové dekory, s ktorými sme sa až tak nestotožnili, pretože sme mali dojem, že je interiér až prehnane farebný respektíve „otieňový“ .





Chválime elektrické sedadlo aj pre spolujazdca so slovami „keď elektrika, tak aj manželke“ ! Pri spolujazdcovom sedadle objavíte drobnosti, ktoré potešia . V prvom rade je to otváranie odkladacej skrinky s dojazdom ! Ďalej to je sieťka na maličkosti ako mapa, mobil a podobne, umiestnená na stredovej konzole.
Neverili by sme, že LED osvetlenie v interiéri môže byť tak účinné. Ťažko by ste ho hľadali s strede, presunulo sa na strany, kde každý cestujúci ovláda jedno – to svoje a vodič môže svojím buď všetky osvetlenia zapnúť alebo vypnúť. Pripomína svetielko z lietadla, ale je vymyslené veľmi dobre. Farebnou škálou sa približuje dennému svetlu, pri zapnutí nad spolujazdcom nezasahuje a neprekáža v noci vodičovi. Na stropnej konzole namiesto osvetlenia pribudlo zrkadlo na sledovanie detí, ktoré sme si ihneď nazvali „kinderšpígel“.

Variabilita sedem miestneho vozidla

Všetky tri sedadlá v druhom rade sú samostatné, posúvateľné a sklopné do roviny. V treťom rade nájdeme dve núdzové sedadlá, na ktorých sa sedí lepšie ako by sa mohlo zdať. Samozrejme tam nemôžete posadiť bývalého spolužiaka, ktorý mal už na základnej škole 116 kg . Trochu nám prekážalo, že sedadlá v batožinovom priestore zaberajú po sklopení dosť miesta, ale niekde ich voziť musíte… je to lepšie riešenie ako ponúkali Galaxy, Sharan a Alhambra od roku 1996, kedy ste si museli rozmyslieť či necháte doma sedadlá alebo deti . Platí samozrejme len vtedy, ak máte detí päť.





Neprekusneme

Interiér skoro ideálny, funkcií plná príručka, variabilita vynikajúca … prečo ale musí mať náš testovaný S-MAX takéto rádio? Po zapnutí rádia, následne CD a neskôr MP3 sme neverili vlastným ušiam. To, aký zvuk rádio SONY poskytuje aj pri najdokonalejšom nastavení je výsmech. Chýbajúce stredovýšky, zastreté až „huhňajúce“ stredy, sem tam pokus o bass… Nie ďakujeme, nepomôže ani USB, AUDIO vstup či bluetooth pripojenie . Radšej si priplatíme za aj tak chýbajúcu navigáciu.

Vymysleli to

Bočné prisvecovanie pri zmene smeru jazdy sa stáva samozrejmosťou, nie však tak, ako to má vymyslené S-MAX. Nepoužíva na tento úkon hmlové svetlá, ale tretiu parabolu integrovanú vo svetlomete. Skvelým umiestnením takto dosiahli svietenie v rovnakej výške ako hlavné xenónové svetlomety, a o účinnosti sa ani baviť nemusíme. Túto novinku považujeme za číslo 1 ! Táto funkcia podľa výrobcu funguje do rýchlosti 70km/h, nám sa podarilo ju otestovať do 50km/h. Je to dané tým, že čím vyššia je rýchlosť vozidla tým viac musia kolesá zabočiť, zamedzuje sa tak zbytočnému preblikávaniu pri obyčajnej jazde.



Ďalšou maličkosťou čo poteší, je integrované svetielko v piatych dverách, ktoré sa aktivuje pri ich otvorení a osvetľuje Vám priestor pri nakladaní z hora.

Nespomenuli sme

Predné a zadné parkovacie senzory, ktoré fungujú skvele, by mali byť samozrejmosťou pri aute dlhom cez 4,8 metra. My sme ich využili mnoho krát pri parkovaní.

Automatické zapínanie svetiel dostalo iný rozmer vďaka dennému LED svieteniu, keďže musíme svietiť po celý deň, tak ich konečne môžeme v polohe „A“ využívať a nestarať sa o pokuty.

EPB alebo elektronická ručná brzda funguje jednoducho a spoľahlivo. Čo ale v prípade, keď ju budeme potrebovať ako núdzovú? Stačí tlačidlo pridržať v hornej polohe a brzdíte .
Pretože Vás nechceme a nebudeme trápiť skratkami a technickými poučkami, zámerne sme nespomenuli asi 30 skratiek ako CCD, HMI … tie si môžete preštudovať v cenníku alebo príručke a vozidle.

Koľko a čo za to

Spotreba je jeden z hlavných ukazovateľov pri výbere auta. Počas nášho testu sme dokázali zajazdiť priemerne na 7,3L/100km, z toho 70% mesto, 20% diaľnica a 10% medzimesto. To všetko pri ostrejšej jazde a pohotovostnej váhe vozidla 1885 kg. Výrobca uvádza priemernú spotrebu 6,6L/100km, čomu sa rozhodne veriť dá.

Dnes sme spravili náhodný výber týchto originálnych dielov:

Olejový filter: 15.72,-

Vzduchový filter: 30.11,-

Predné brzdové obloženie: 126.56,-

Predný nárazník: 472.53,-

Všetky ceny sú v EUR s DPH.

Cena akčných modelov S-MAX začína na hranici 25.000 Eur vrátane DPH s motorom 2,0TDCi (140PS). Ak však chcete plný komfort a výkonnejší motor pripravte sa na cenovky okolo 33.000 Eur. Ak porovnáme podobné autá spred desiatich rokov, ktoré nemali ani 30% výbavy a noviniek ako dnešný S-MAX a stáli aj 39.000 Eur, je táto cena v poriadku.

Záverom

S-MAX je autom, o ktorom sa píše veľmi ťažko. Aké teda je? Ak by sme si mohli vybrať iný odtieň stredového panelu a namiesto rádia navigáciu, tak sa to dá zhrnúť do jediného slova a tým slovom je „fantastický“.

Multifunkčné vozidlo stvorené pre rodinu s deťmi, služobnú cestu z práce do Mníchova, ale aj na mestský cyklus. Pocit bezpečia, výkonu a športovej jazdy mu nie je cudzí. Je to auto, ktoré si musíte vyskúšať ak o ňom ešte pochybujete !

FordClub TEAM

Ďakujeme za zapožičanie vozidla Summit Motor Slovakia, spol. s r.o.



Názor dizajnéra na testovaný model S-MAX:

“Skôr narodený model S-Maxa bol viac “uprataný”, líniovo čistejší, vyváženejší a je jasné, že sa s ním dizajnéri pohrali. Pri novej verzii sú cítiť narýchlo zapracované detaily, vidieť nedotiahnuté LEDky a estetické zmeny sa mohli dotknúť skôr vnútra vozidla. Napriek výstrelkom, nefunkčnej žiabre na blatníku a kontrastným farbám interiéru mu titul Auto roka 2007 ponechám, lebo je to stále fakt dobré, pohodlné rodinné auto!”

Libor Žikla / priemyselný designer


Fotogaléria:
























STAŇTE SA RIADNYM ČLENOM FORDCLUB.SK

  • Získaš zľavy u partnerov klubu
  • Budeš mať klub bez reklám
  • Môžeš inzerovať v sekcii bazár
  • Získaš mnoho iných výhod ...
Stať sa členom