Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

FordClub.sk testuje: Focus 1,6 Ti-VCT

FordClub.sk » Články » FordClub.sk testuje: Focus 1,6 Ti-VCT

FordClub.sk testuje: Focus 1,6 Ti-VCT

SNEHULIENKA a 7 za a proti






Základné údaje:





Aký je Nový Focus? Presne ten Focus, ktorý sa stal v Čechách autom roka 2012 (www.autoroku.cz) a pekne zabojoval aj v Nemecku, kde získal titul „Auto der Vernunft 2012“. Čakali sme skoro rok a pokiaľ sa nám novinka dostala do rúk, už nie je novinkou, ale bežnou realitou…




Meno : FOCUS SPORT X


Narodený : 2012


Motor : 1,6 Ti-VCT 92Kw/125PS


Počet dverí : 5


Bežná cena : 17.780 EUR


Akciová cena : 15.780 EUR


Cenník : cenník Focus












Prvý dojem




K dispozícii na testovanie sme mali výkonnejšiu benzínovú 1,6-ku, od ktorej sme si sľubovali vylepšený celkový priebeh.
V rámci stratégie „ONE FORD“ a podľa nás, aj v rámci šetrenia pri vývoji sú použité komponenty zhodné s predchádzajúcimi modelmi. Nájdete tu vonkajšie zrkadlá a kľučky dverí z modelu Focus 2008 – 2011, alebo dôverne známe strešné lampičky používané v S-maxe. Upravený rozmer ovládania audio môžeme vidieť už tri roky vo Fieste MK7. Čo sa zmenilo oproti starému dobrému Focusu?




V prvom rade je to zmenšenie (zníženie) plochy bočných okien. Neprehliadnuteľnou novinkou sú zadné svetlá, ktoré vyvolávajú zmiešané dojmy. Buď si na nové svetlá zvyknete alebo sa poobzerajte po inom aute. Už rok sa snažíme si tento prvok obľúbiť, ale nejde nám to. V kombinácii s prehnaným dizajnom veka nádrže to vážne nejde… K zmenám prišlo aj v interiéri a z časti aj na podvozku, ktorý sa snáď, už ani nedá vylepšiť.









Poďme si teda povedať bez zbytočných technických fráz o tom, aký sme mali pocit my.






SEDEM ZA




1. V prvom rade treba vyzdvihnúť celkovo pekný a zladený dizajn karosérie, ktorý pôsobí v päťdverovej verzii nadčasovo a športovo. Tu platí, že „z diaľky je auto pekné a nezameniteľné“.




2. Celkovo veľmi tichý chod testovaného benzínového motora, pri voľnobežných otáčkach príjemne prekvapil. Tento príjemný pocit Vám Focus dopraje po 2500 otáčok.




3. Podvozok. Neuveriteľne dobrý podvozok, ktorý nás nesklamal ani pri prejazde cez Pezinskú Babu po zasneženej ceste. Tu sa nedá do detailov rozpisovať aký je, tento podvozok musíte zažiť. Ak ste si nebodaj ešte nikdy Focus akejkoľvek generácie nevyskúšali – mali by ste to ihneď napraviť. Trúfame si povedať, že podvozky v tejto triede by sa mali hodnotiť známkami : horší o XY % ako Focus, lepší o XY % ako Focus. Pričom by sme tých lepších ako Focus asi hľadali ťažko. Tvrdšie nastavenie podvozku Vám ale môže vadiť na panelovej ceste z Galanty do Senca. Tam si to vážne užijete.




4. Skvele fungujúce ABS a ASR. Tu máte pocit, že je inteligentnejšie miestami ako Vy :)




5. Veľmi priaznivá spotreba na podmienky v akých sme test vykonávali. Priemerná vonkajšia teplota sa pohybovala okolo mínus 7 stupňov a spotreba na diaľnici a mimo mesta pod 7 litrov príjemne potešila. Po zábehu v letných mesiacoch by mal tento model mimo mesta dosahovať spotrebu niečo pod 6 litrov na 100 kilometrov. O trochu horšie je to v meste, kde v zimnom období počítajte spotrebu 8,5 l/100km. Tabuľkovým hodnotám 8,0 mesto sa veriť dá, ale spotrebe mimo mesta 4,7l/100km neuveríme. Priemerná celoročná spotreba, by sa tak podľa nás mala pohybovať na 6,5l – 7,00l/100km.




6. Dobrá odozva na riadenie a narábanie s volantom v novom Focus-e je príjemné. Tu nemáte pocit, že Vás auto otravuje.




7. Aerodynamika a celkovo tiché auto pri obtekaní vzduchu potešila. Nepočuť tu okrem šumu od vonkajších zrkadiel takmer nič. K tomuto faktu iste prispelo aj to, že nový Focus má nižšie posadenú strechu, ktorá je klenutá inak ako na predchádzajúcom modeli. Tento fakt ale neocenia vyšší majitelia auta, ktorí majú cez 190cm. Tu sa môže vyskytnúť problém, ako do auta nastúpiť a ako sa do neho upratať.











SEDEM PROTI




1. Začneme interiérom, ktorý pôsobí viac ako nadčasovo. V prvom rade nám vadilo málo miesto pred spolujazdcom. Kde sa vytratilo veľkorysé miesto na nohy z predchádzajúceho modelu? Zbytočne pretiahnutá palubná doska smerom k Vám a v neposlednom rade aj zväčšené plasty pri stredovom paneli uberajú miesto a hlavne komfort pre Vašu spolu sediacu polovičku.




2. Osobitnou kapitolou je display. Teda hneď tri. Podsvietenie prešlo celkovou prestavbou a ladenie do farieb bielej a divnej modrej Vám síce cez deň nebude vadiť, ale ak si chcete tento model kúpiť, testovaciu jazdu radšej vykonajte cez noc … Možno budete tak isto prekvapený ako my. V noci na Vás začnú žmurkať tri displeje. Prvým je tachometrový, druhým je audio a tretím je klimatronik. Všetky tri by mali byť farebne zladené, ale nie je tomu tak. Podľa nás má každý iného výrobcu, klimatizačný je použitý z iných modelov Ford. Na každom nájdete inak zobrazované písmo a číslice, každý je inej farebnej mutácie. Neviem, ako by som osobne vysvetľoval v noci cestujúcim, že tieto farby spolu neladia, ale asi by som si vymyslel rozprávku o pokuse prerobiť si všetko svojpomocne na modré LED podsvietenie. Inak by mi asi neuverili …









3. Piate dvere sú tiež zaujímavé. Otváranie sme síce používali pri vonkajšej teplote -20 až -1 C, ale štyridsať kilové žieňa by malo čo robiť s ich otváraním. Celkovo ťažkým dojmom pôsobiace dvere musíte dostať až za hranicu nad 70% celkového otvárania, aby sa ako tam začali samotné otvárať. Keď zostanete na polohe pod – odvďačia sa Vám dvere ihneď spätným chodom … Tam, kde všetky iné vozidlá dbajú na komfort sa tu asi pozabudlo na to, že nie každý je silák od narodenia.




4. Zostaneme pri batožinovom priestore. Zadný kryt sme skúšali dať von jednoduchým spôsobom, ale nepodarilo sa. Po malej maturite bol vonku. Horšie je to, keď ho idete dať dnu. Kryt je o dosť väčší ako otvor a dosť sa natrápite. Musíte totiž kryt vsunúť pootočený nad zadné sedadlá, tam ho otočiť a nasadiť.









5. Motor je jedným z najslabších článkov tohto modelu. Sľubovali sme si od výkonu 92kW (125PS) viac, a tak bolo naše sklamanie veľké. Motor od spodných otáčok neťahá vôbec a „EKOŠÍPKA“ Vás pri 2500 otáčkach za minútu núti preradiť, aj keď motor má najlepší ťah nad 3000 otáčok. Tu ale začína nadmerný hluk, a tak radšej preradíte a stotožníte sa s nevýkonným motorom. Nový Focus nie je vôbec ťažkým autom, váži samostatne niečo cez 1300 kíl, preto je nepochopiteľné ako mu vadia výškové prevýšenia.










6. Kúrenie je najslabšie, aké sme v modeloch Ford mohli cítiť. Absencia čelného vyhrievaného skla je tu cítiť viac ako inde. Keď sa nám pri mínus 6 okno nerozmrazilo ani za 45 minút museli sme zastaviť a pomôcť ručne. Automatická klíma bola pritom nastavená na režim ½ okno a ½ nohy, a to na šiestom stupni fúkania (zo sedem) a to všetko pri úplne zahriatom motore. Upravené sú aj vývody vzduchu smerujúce na nohy. Na mieste vodiča nefúka vzduch zo stredu, ale zhora, a to tak nešťastne, že pokrýva len časť od brzdového po spojkový pedál. V praxi to znamená, že keď máte premrznuté nohy, tak máte smolu. Pravá noha na plyne sa dá dať dole len pri zapnutom tempomate. Celkovo slabému kúreniu sme chceli pomôcť vysokou rýchlosťou ventilátora kúrenia, ale po tridsiatich minútach nám už vadil hluk a značný „ofuk“ okolo hlavy.










7. Najhoršie je to s kvalitou… Kvalita dielenského spracovania, presnejšie dielenskej montáže. Plastové prekrytie A-stĺpikov končiace na palubnej doske na ľavej strane sedí ako má. Na pravej strane nájdete medzeru cca 3-4mm. Veľmi zlá vizitka pre tak konštrukčne dobré auto. Vonkajšie plasty na testovanom Focus-e majú odtieň žltej a nie bielej farby. Jedná sa o oba nárazníky, zadný spojler, zadný plast nad e.č. a podobne. „NAJ“ v našom rebríčku nekvality uspeli ale detaily vonkajších dielov. Ani jeden diel nelícuje ako má. Odlišné špáry si ihneď všimnete. Kvalita montáže všetkých dverí a oboch nárazníkov je žalostná. Za všetko aspoň pár obrázkov …















Záverom




Nechceme sa rozpisovať o divne uloženej ručnej brzde a podobných „šperkoch“ ako napríklad „prečo je nazvaný tento model SPORT“. Na to si časom zvykneme. Kvalita by mala ale za tie peniaze byť niekde úplne inde. Veľká škoda pokaziť dojem konštrukčne skvele pripraveného auta. Presne tak ako fakt, že poriadny motor EcoBoost SCTi s výkonom 134kW (182PS) v akciovom cenníku nenájdete. A tak dať za super auto s poriadnym motorom a nekvalitným poskladaním necelých 25 000 eur je na zváženie…










Výber náhradných dielov:




– Čelné sklo : 390,36 Eur s DPH


– Olejový filter : 10,57 Eur s DPH


– Predné brzd. Obloženie : 121,21 Eur s DPH












Vďaka AUTOPOLIS.SK máme to šťastie testovať obyčajné autá a nie vyšperkované novinárske kúsky.








Fotogaléria:















STAŇTE SA RIADNYM ČLENOM FORDCLUB.SK

  • Získaš zľavy u partnerov klubu
  • Budeš mať klub bez reklám
  • Môžeš inzerovať v sekcii bazár
  • Získaš mnoho iných výhod ...
Stať sa členom