FordClub.sk » Články » Fordy opäť na vrchole II.
Koiš si upevnil vedúcu pozíciu v skupine E1
Uplynulý víkend pokračoval seriál Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu druhým dvojpodujatím tejto sezóny v Čiernom Balogu. Jazdec stajne Ford Team RS Slovakia Martin Koiš si víťazstvom a jedným druhým miestom upevnil vedúcu pozíciu v skupine E1.
Na štart najrýchlejšej trate nášho šampionátu, dlhej 6,5 km, nastúpilo 47 pretekárov, medzi ktorými opäť nechýbala kompletná slovenská špička.
Mimoriadnu príchuť dáva tejto sezóne predovšetkým pätica jazdcov na čele kategórie plechových automobilov – Igor Drotár (Škoda Octavia WRC), Peter Jureňa (Mitsubishi Lancer EVO IX), Martin Koiš (Ford Focus), Emil Janžo (Ford Escort Cosworth) a Marek Ďurovkin (Audi A4 ST), z ktorých každý má reálnu šancu vyhrať. Úvodný deň v Čiernom Balogu pokračoval podľa scenára z Jankovho Vŕška, keď najviac sa iskrilo medzi trojicou Drotár, Koiš a Jureňa. Prvú tréningovú jazdu vyhral Drotár pred Jureňom a Koišom. V druhej tréningovej jazde zase Koiš pred Drotárom a Jureňom. Aké šance má každý z trojice však ukázala až prvá ostrá jazda, v ktorej všetci traja odkryli svoje rezervy a dosiahnutými časmi sa zoradili za sebou v rozpätí piatich desatín sekundy (!).
Prvý štartoval Peter Jureňa, ktorý sa časom 2:41,701 dostal na úroveň Koišovej druhej tréningovej jazdy. Za ním idúci Igor Drotár sa preto zriekol efektných prejazdov zákrut šmykom a udržiavaním čistej stopy bol v cieli rýchlejší ešte o 0,5 sekundy než Jureňa. V závere poľa jazdiaci Martin Koiš sa potom po pokazenom štarte zaradil tesne (s náskokom 0,1 sekundy) pred Jureňu.
Približne sekundu až dve nechal Martin aj na štarte druhej ostrej jazdy, v ktorej síce porazil Drotára, ale práve spomínaný pokazený štart ho stál víťazstvo. Po súčte časov z oboch jázd prehral totiž súboj so slovenskou súťažnou legendou o neuveriteľnú stotinu sekundy (!). Celkovo skončil teda štvrtý, medzi plechovými vozidlami druhý a v skupine E1 zvíťazil.
V absolútnom poradí bol najrýchlejší Jaro Krajči, ktorý po ročnej prestávke stále hľadá formu. Napriek tomu v sobotu s prehľadom zvíťazil, keď svojho najväčšieho súpera Juraja Sládečku jazdiaceho taktiež v monoposte F3000 porazil v súčte časov o takmer 10 sekúnd.
Druhý deň nastúpil Martin Koiš na štart s odhodlaním napraviť všetky chyby predošlého dňa. Štart do prvého tréningu mu vyšiel vynikajúco, auto fungovalo vynikajúco a dosiahnutý čas 2:38,222 sľuboval v porovnaní s druhou jazdou predošlého dňa výrazné zlepšenie. Počnúc druhou tréningovou jazdou však začalo komplikovať priebeh podujatia počasie.
Už počas druhej tréningovej jazdy pohrozili oblaky ľahkým dažďom. Medzičasom trať obschla, ale to bolo len chvíľkové povestné ticho pred búrkou. Hneď na začiatku prvej ostrej jazdy sa prehnala Vydrovskou dolinou prietrž mračien, ktorá doslova zaplavila trať a organizátor musel z bezpečnostných dôvodov preteky prerušiť. Z tejto situácie podobne ako na Jankovom Vršku opäť ťažil Peter Jureňa, ktorému sa podarilo dôjsť do cieľa ešte pred najväčším dažďom, vďaka čomu dosiahol druhý najrýchlejší čas.
Po jeden a pol-hodinovej prestávke preteky pokračovali na mokrom povrchu. V ich ďalšom priebehu zasiahli veľmi hrubým spôsobom do konečného poradia športoví komisári, ktorí akosi pozabudli, že funkcia ich neoprávňuje robiť si čo sa im zachce, ale ich prvoradou úlohou je dohliadať na regulérnosť pretekov a dodržiavanie športových pravidiel. Inak by sa nestalo, že Mareka Ďurovkina nechali opakovať prvú ostrú jazdu pred začiatkom druhej, čiže takmer po hodinovej prestávke, počas ktorej trať obschla a nezodpovedala podmienkam, v ktorých trať absolvovali ostatní jazdci. Tým výrazne znevýhodnili nielen dovtedy absolútne najrýchlejšieho Martina Koiša, ale minimálne ďalších štyroch jazdcov. Do vedenia sa tak dostal Marek Ďurovkin, ktorý v sobotu skončil šiesty, čo nenasvedčovalo tomu, že by mal v nedeľu zabojovať o medailové priečky. Na nálade pretekárom nepridali ani ďalšie chyby organizátora a množiace sa havárie, neustále prerušujúce druhú ostrú jazdu. Aj to ovplyvnilo následnú slabšiu koncentráciu Martina Koiša, ktorý s prehľadom porazil Jureňu aj Drotára, ale opäť pokazil štart a náskok Ďurovkina už stiahnuť nedokázal. Marek si teda v nedeľu pripísal svoje prvé víťazstvo v absolútnom poradí. Druhý skončil Jaro Krajči a až tretia priečka patrila Martinovi Koišovi, ktorý neskrýval sklamanie:
„Celé preteky dnes boli počasím úplne dopletené. K rozhodnutiu športových komisárov a riaditeľa pretekov sa vyjadrovať nebudem. Poviem len toľko, že Marek Ďurovkin mal plné právo opakovať prvú ostrú jazdu. Bolo by ale správnejšie a spravodlivejšie, keby absolvoval opravnú jazdu v tom istom čase a v tých istých podmienkach ako sme mali my a nie približne s hodinovým posunom, kedy trať začínala obschýnať”.
Výsledky sobota:
1. Jaroslav Krajči (F3000/E2-3000) 4:28,802
2. Juraj Sládečka (F3000/E2-3000) 4:38,457
3. Igor Drotár (Škoda Octavia WRC/A+2000) 5:22,825
4. Martin Koiš (Ford Focus/E1+2000) 5:22,835
5. Emil Janžo (Ford Escort Cosworth/E1+2000) 5:23,534
Výsledky nedeľa:
1. Marek Ďurovkin (Audi A4 ST/E1-2000) 5:44,633
2. Jaroslav Krajči (F3000/E2-3000) 5:46,551
3. Martin Koiš (Ford Focus/E1+2000) 5:47,167
4. Peter Jureňa (Mitsubishi Lancer EVO IX/N+2000) 5:50,674
5. Igor Drotár (Škoda Octavia WRC/A+2000) 5:53,833
zdroj: www.autokois.com