Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

Najväčšia komunita Ford fanúšikov na Slovensku

FordClub.sk testuje: Mondeo 2,0 TDCi

FordClub.sk » Články » FordClub.sk testuje: Mondeo 2,0 TDCi

FordClub.sk testuje: Mondeo 2,0 TDCi

Dospelák za super cenu




Základné údaje:



Meno : MONDEO X


Narodený : 2011


Motor : 2,0TDCi Duratorq DPF 103kW (140PS)


Počet dverí : 5




Prvý dojem:




Mondeo súčasnej generácie pôsobí tak, ako jeho predchodcovia, robustne a dosť vážne. Prvé pocity pri pohľade z blízka sú rozpačité. Netrúfli sme si ihneď kvôli jeho veľkosti povedať „áno chceme ho“. Táto veta prišla „až po 10 minútach jazdy“ …




Jazda:




Písať o podvozkoch FORD už nemusíme, ťažko sa opisuje ako je aj na tomto aute skvelý a vyvážený. Za zmienku ale stojí to, že nás príjemne prekvapilo ako absorbuje nerovnosti na ceste. Oproti staršiemu modelu vyrábanému od roku 2001, je tu poznať veľký posun vpred. Nielen že sme necítili nerovnosti ale aj hluk je potlačený na minimum.




Po celú dobu testovania sme tieto prednosti obdivovali až natoľko, že sme si vôbec neuvedomovali rýchlosť a často sme sa „nachytali“ ako ju už „skoro“ prekračujeme.




Aby sme sa vyhli tomuto príjemnému problému začali sme používať SPEED LIMITER. Dovtedy zbytočná vec, ale keď idete po ceste a zasnívate sa, tak sa Vám zíde. Ako funguje? Jedným tlačidlom ho aktivujete a nastavíte limit, my sme ho testovali na 70 km/h. Počas celej jazdy môžete podraďovať, preraďovať, zrýchlovať a spomalovať a limiter Vám stráži „maximálku“. V momente, keď sa dostanete na úroveň 70 km/h nepustí Vás ďalej. V skratke sa dá povedať : „obmedzovač“. Čo ale v prípade, ak musím okamžite zrýchliť? Nie, nemusíte na volante vypínať alebo inak nastavovať túto novinku, stačí dať plný plyn a auto okamžite akceleruje. Na displeji Vám oznamuje, že obmedzovač sa dočasne vyradil z hry. Keď sa vrátite pod Váš nastavený limit, začne opäť strážiť Vašu rýchlosť. Zaujímavá, ale nie zbytočná novinka.









Motor:




V testovanom vozidle je osadený najslabší ponúkaný dieselový motor 2,0TDCi Duratorq DPF. Vylepšený je filtrom pevných častíc a pár zmenami, s ktorých sme mali obavy, že na úkor prísnych emisných noriem bude motor „uškrtený“. Bol to len pocit a zbytočné predsudky. Najmenej výkonný motor má výkon 103kW (140PS) a s karosériou niečo cez 1,6t si poradí na akejkoľvek ceste aj s prudkým prevýšením. .


Presná prevodovka a rozloženie rýchlostí Vám dovoľuje ísť na tomto aute aj v nízkych otáčkach, ako sú 1300 – 1500 bez toho, aby ste mali pocit, že motor trápite. Práve naopak, pri plynulej jazde Vám bude do jazdy „kecať“ ekonomer už pri otáčkach 1700 a nútiť Vás, aby ste už preradili . Americký výdobytok minulého storočia sa usadil aj na displeji tohto MONDEA. Škoda len, že šípka ktorá Vás chce učiť preraďovať je osadená v tejto polohe:





Osobne mi dosť vadilo, že vždy sa mi názov rádia a hodín posúval doprava a doľava. V noci ma toto nezmyselné preblikávanie dosť otravovalo. Urobil som ale zásadný krok! Vypnem rádio a bude !
Nepodarilo sa, pretože v ten moment sa hodiny zväčšili a usadili v strede displeja a preblikávalo sa smelo ďalej … Túto funkciu by som si ja osobne ihneď nechal deaktivovať už pri kúpe auta. Spotrebu si môžete totiž strážiť aj iným spôsobom ako „americkou ekošípkou“…




Ale vráťme sa k motoru. Šiesty prevodový stupeň budete radiť vážne až na diaľnici, pretože začína byť zaujímavá až od rýchlosti 100 a vyššie. Mimo obce, kde sme sa pohybovali rýchlosťou 70 až 90 km/h sme ju ani raz nevyužili a radšej sme si užívali skvelú pružnosť päťky.




Ak by ste mali chuť na silnejší motor je k dispozícii aj s výkonom 120kW (163PS) a pre náročných je tu aj s obsahom 2,2 a výkonom 147kW (200ps).




Výbava:




Testovaný model má názov X, čo na Slovensku znamená zvýhodnená cena za veľa príplatkových srandičiek. Ak by ste si takýto druh auta vyskladali zo základného cenníka, tak by ste zaplatili o pár tisíc eur viac. Preto už roky obľúbené X-ko v každej kategórii vozidiel FORD žne úspechy.




Čo môžete teda dostať za naozaj zaujímavú cenu akou bezpochybne je 22 220 eur s DPH?
Všetko čo pravý „dospelák“ potrebuje. Všetky štyri elektrické okná majú automatický dojazd v oboch smeroch. Potešia aj predné a zadné parkovacie senzory, ktoré fungujú rovnako ako pri modeli S-max skvele. Nami zmeraná vzdialenosť od úplného odporúčania zastaviť (plynulý tón) bola 20 cm vpredu a 30cm vzadu. Ak si tieto vzdialenosti osvojíte dokážete s týmto autom s dĺžkou 4,8 metra zaparkovať aj tam, kde by ste si netrúfli s focusom … Príjemnou funkciou je aj nami nazvané „oznámenie obrubníkov“, ktoré funguje prerušovaným oznámením a keď sa auto dostane za obrubník prestane ho hlásiť.
Vo výbave nechýba ani vyhrievané čelné sklo, elektricky výškovo ovládané sedadlo vodiča, vstup audio, rádio MP3, tempomat alebo dvojzónová klimatizácia.




Štandartnú výbavu ako sedem airbagov alebo ABS, EBD, EBA, ESP a IVD nemusíme spomínať. Tú si môžete preštudovať tu.




Príjemným bonusom je kožený volant alebo elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá s osvetlením a funkciou elektrického sklápania. Tie sa automaticky sklopia ihneď ako zatvoríte vozidlo.
Pousmiali sme sa aj na ovládači, kde sme našli pri otváraní batožinového priestoru symbol „2x“. Áno, máte pravdu pán inžinier, tiež som hromžil pred pár rokmi, že mi to na prvý krát nejde otvoriť a vôbec ma nenapadlo, že podmienkou je dvojité zatlačenie… Teraz to bude jasné aj tomu, kto bude vlastniť FORD prvý krát.




Interiér:




Ihneď po nastúpení Vám bude jasné, že prístrojová doska je obsadená len nevyhnutnými pochúťkami. Jednoduchšia dvojzónová klimatizácia ale aj rádio 6000 s MP3 v tejto výbave plne postačuje.









Automobilka Vám vie tento model vyzbrojiť aj interiérom v tomto duchu, ale za príplatok :









V základnej výbave nás potešili vyhrievané predné sedadlá, vo vyšších výbavách sú sedadlá navyše aj ventilované. Priestranné 5-dverové MONDEO je praktické, dostatok miesta poskytuje aj trom dospelým cestujúcim vzadu.









Pokiaľ by som si mal vybrať medzi 5-dverovou verziou alebo kombi tak priestor po sklopení zadných sedadiel našej verzie by ma plne uspokojil. MONDEO nie je autom na prevoz tehál, ale na druhej strane v ňom spokojne preveziete svoj nový najväčší televízor na ulici.




Veľmi slušný výhľad z interiéru pre všetkých cestujúcich pôsobí bezpečným dojmom a pocit bezpečia poskytne interiér aj Vašim deťom. Sedadlá sú presne tvarované ako ich mám rád, ručná brzda na svojom mieste, všetko po ruke ako má byť. Aj najlacnejšie poťahy sedadiel sú kvalitné a dostatočne odolné.









Spotreba:




K dispozícii sme mali úplne „surové“ auto, na ktorom sme jazdili ako bežný užívateľ. Diaľnica 130, mimo obce 70 – 90 a v meste sme týždeň pred Vianocami strávili v 1 až 2 hodinových kolónach dosť času. Výrobcom uvedené spotreby sú:




- MIMO OBCE: 4,6 L / 100km


- MESTO: 6,4 L / 100km


- PRIEMER: 5,3 L / 100km




Palubný počítač nám zmeral spotrebu následovne:




- MIMO OBCE : 5,2 – 5,6 L / 100km


- DIAĽNICA : 6,2 L / 100km


- MESTO (zápcha) : 7,2 L / 100km


- MESTO (štandart) : 6,5 – 6,7 L / 100km




Priemernú spotrebu nám PC stanovil počas testu na 5,8L / 100km ale realita po dotankovaní bola 6,31L. Nameraná odchýlka 8% je v norme.




Ak zvážime podmienky pri teste, akými sú úplne nové auto, počasie okolo nuly, časté kolóny, prejazd Pezinskou babou a trvale naštartovaný motor pri fotení, tak táto spotreba nás príjemne prekvapila. Náš odhad na celoročnú spotrebu sa pohybuje na úrovni 5,5 – 6,0 L / 100km.










Hodnotenie:




Vadilo nám:


– americká „ekošípka“


– zahmlievanie predných svetlometov pri zmene počasia




Chválime:


– poskytovaná výbava a výborná kvalita za dobrú cenu


– celkovo vyladené vozidlo


– priestrannosť


– ovládateľnosť


– spotreba


– veľmi tichý chod stieračov










Aké je?




V prvom rade si musíme ujasniť čo očakávame od auta akým MONDEO je.




a.) Ak to má byť auto rodinné, tak nad mieru postačuje naša testovaná výbava X. V tejto cene je MONDEO vyzbrojené naozaj výborne. Ďalším plusom bude aj to, že sa kľudne môžete nenápadne pochváliť susedovi, ktorý bude na dvore umývať svoju novú Dáciu Duster s tým, že ste dostali auto „z práce“. Na jeho druhú otázku „ako to?“ môžete odpovedať „to vieš, uvoľnil sa post riaditeľa“. Potom ihneď zaraďte jednotku, začnite sa tváriť tajomne a zaparkujte v novom obleku na Vaše staré miesto.




b.) Pokiaľ chcete auto využívať vo firme a jazdiť na služobné cesty po Európe, tak si s radosťou priplaťte za výbavu BUSSINES X, kde získate napríklad bezkľúčové zamykanie, automatické stierače, BI-Xenónové svetlomety, tmavé sklá od B stĺpika, väčšie hliníkové disky a na výber z dvoch silnejších motorov.




c.) A keď už ste tým riaditeľom, nechajte si predstavenstvom schváliť model LIMITED X. Váš šofér bude mať jedno z najlepších áut v triede!










Výber náhradných dielov:




– Olejový filter : 14,16 Eur s DPH


– Predný svetlomet : 214,00 Eur s DPH


– Zadný nárazník (lakovateľná časť) : 606,00 Eur s DPH









FordClubTEAM




Ďakujeme za poskytnutie vozidla firme AUTOPOLIS s.r.o.









Fotogaléria:



























STAŇTE SA RIADNYM ČLENOM FORDCLUB.SK

  • Získaš zľavy u partnerov klubu
  • Budeš mať klub bez reklám
  • Môžeš inzerovať v sekcii bazár
  • Získaš mnoho iných výhod ...
Stať sa členom